- uczniowie klas pierwszych;
- nowo przyjęci uczniowie;
- uczniowie, którym papierowa legitymacja uległa zniszczeniu (lub zgubieniu);
- uczniowie, którzy na papierowej legitymacji nie mają miejsca na pieczątkę przedłużającą jej ważność.
Projekt mLegitymacja
Informujemy, że nasza Szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji. Już teraz na wniosek rodziców ucznia, szkoła może wydać elektroniczną wersję tradycyjnej, papierowej legtymacji.
mLegitymacja szkolna to bezpieczne, trudne do podrobienia narzędzie, umożliwiające weryfikację informacji, jakie obecnie znajdują się w jej papierowej wersji. Można ją zweryfikować wizualnie – posiada takie zabezpieczenia jak hologram i animowana flaga. Dodatkowo, w przypadku wątpliwości, można wykorzystać ogólnodostępną aplikację mWeryfikator, która sprawdzi nie tylko autentyczność dokumentu, ale także fakt czy dokument nie został zastrzeżony w szkole (w przypadku np. zagubienia telefonu).
mLegitymacja szkolna, identycznie jak papierowa wersja dokumentu, poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych. Jest także podstawą do otrzymania innych, przysługujących uczniom, zniżek. Uczniowie mogą z niej korzystać w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają
z”tradycyjnych”dokumentów. Nie tylko w trakcie kontroli biletów, ale także np. przy zakładaniu karty w bibliotece czy zakupie biletów do kina.
Co jest w środku?
W mLegitymacji zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w „tradycyjnych” dokumentach:
- imię i nazwisko ucznia,
- numer legitymacji,
- datę wydania,
- termin ważności,
- status użytkownika (uczeń),
- datę urodzenia,
- PESEL,
- nazwę i adres szkoły.
Aby uruchomić mLegitymację uczniowie muszą posiadać telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0.
Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wydano wcześniej tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest tożsamy z okresem ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji z powodu uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.
Linki
Wydanie duplikatu legitymacji szkolnej i świadectwa związane jest z opłatą:
legitymacja szkolna – 9 zł
świadectwo – 26 zł
Opłaty prosimy przekazywać na konto: 95 1020 4900 0000 8102 3084 4636
W przypadku ubiegania się o duplikat legitymacji należy:
złożyć wypełniony wniosek w sekretariacie szkoły;
wpłacić kwotę w wysokości 9 zł na podany nr konta, a potwierdzenie przelewu wysłać na adres sekretariat@sp12gdynia.edu.pl
przesłać zdjęcie w wersji elektronicznej na adres mlegitymacja@sp12.gdynia.edu.pl lub wgrać do dziennika elektronicznego.
Zamówienia dotyczące wytworzenie legitymacji składane będą w ostatni piątek miesiąca.