Dla Uczniów
Dla Rodziców
Dla Uczniów
Do platformy edukacyjnej NUADU i Microsoft 365 logujemy się tymi samymi danymi
Instrukcja logowania do NUADU.
- otwieramy dowolną przeglądarkę internetową (np. Google Chrome, Mozilla Firefox)
- w polu adresu wpisujemy: system.nuadu.pl
- po ukazaniu się ekranu logowania wybieramy ‚Zaloguj się z Office 365’ (w pole ‚Login’ nic nie wpisujemy)
- wprowadzamy otrzymany adres mailowy (domena sp12gdy.pl)
- wprowadzamy hasło (przy pierwszym logowaniu należy zmienić hasło tymczasowe na własne)
- w przypadku pojawienia się ekranu gdzie należy skonfigurować adres mailowy i telefon wciskamy anuluj
- uruchamia się platforma NUADU
REGULAMIN KNO DLA UCZNIA
Zaleca się korzystanie z Teams poprzez zalogowanie się przez stronę internetową. Wówczas dysponuje się dostępem do podstawowego pakietu Office 365, OneDrive (chmury) oraz poczty Outlook.
- Zapoznaj się z harmonogramem lekcji online.
- Każde spotkanie online rozpoczyna i kończy nauczyciel.
- Od poniedziałku do piątku loguj się do edziennika i na Teams.
- Po zalogowaniu się do Teams, wybierając zakładkę Zespoły, masz podgląd, do których zespołów zostałeś przypisany.
- Po zalogowaniu się do Teams, wybierając zakładkę Kalendarz, masz podgląd do zaplanowanych lekcji online.
- Lekcje online odbywać się będą tylko w zespole o nazwie klasy, do której jesteś przypisany (np. 4a, 8c itd.)
- Prace do wykonania zadane przez nauczycieli przedmiotów będą publikowane w zespołach przedmiotowych (np. 7a matematyka JR, 6c geografia JP itd). Informacja o pracy domowej również znajdować się będzie w edzienniku.
- Każda praca domowa ma określony czas wykonania (nie krótszy niż 48 godzin). Pamiętaj, że możesz nie mieć możliwości odesłania pracy po terminie.
- Brak pracy zadanej przez nauczyciela zostanie odnotowany w edzienniku.
- Jeżeli praca domowa została zadana na Teams w dokumencie, który możesz edytować, zapisz ją w tym dokumencie. Nie zapomnij nacisnąć przycisku Prześlij.
- Pamiętaj, że nauczyciel ma podgląd do historii dokumentu edytowanego przez Ciebie (usuwanie treści zadań, pisanie nieprzyzwoitych komentarzy oraz daty i godziny, w której zajrzałeś do dokumentu itp.)
- Jeżeli nauczyciel poprosił o zdjęcie pracy domowej, wyślij ją na wskazany adres przez nauczyciela przedmiotu. W przypadku nieedytowalnego zadania zadanego na Teams staraj się dołączyć swoją pracę (np. zdjęcie) do zadania wybierając opcję dołącz pracę własną.
- Kontaktując się z nauczycielami oraz koleżankami i kolegami ze szkoły stosuj się do zasad netykiety.
- Pisząc do nauczyciela korzystaj z poczty Microsoft (Outlook) lub czatu w Teams.
- Pamiętaj, że ze swoimi nauczycielami możesz kontaktować się w godzinach ich pracy.
- Reaguj na każdą próbę nawiązania z Tobą kontaktu, zwłaszcza przez nauczyciela.
- Nauczyciele kontaktować się będą z Tobą poprzez pocztę Outlook, czat i/lub/oraz umieszczając ogłoszenia we Wpisach zespołu i e-dzienniku.
- Wszelkie problemy ze sprzętem należy zgłaszać w szkole, wychowawcy lub nauczycielowi przedmiotu.
- Każdy uczeń musi posiadać działający mikrofon oraz powinien dysponować kamerką lub łączyć się za pomocą smartphona.
- Zabrania się tworzenia własnych (uczniowskich) zespołów na Teams.
- W razie zagubienia loginu lub hasła należy napisać maila na adres: nuadu@sp12gdynia.edu.pl W treści maila należy podać imię, nazwisko oraz klasę. Maila może napisać rodzic/opiekun/uczeń.
- Stosuj zasady netykiety.
NETYKIETA
- Szanuj innych i traktuj ludzi tak, jak chcesz, aby traktowali Ciebie
- Sprzeciwiaj się hejtowi.
- Szanuj wizerunek innych.
- Nie nadużywaj CAPS LOCKA.
- Pisz po polsku. Sięgnij do słownika.
- Nie przesadzaj z emotikonami.
- Korzystaj z uczniowskiego adresu mailowego.
- Sprawdzaj pocztę, odpisuj regularnie.
- Szanuj prawo do własności w sieci.
- Postuj i publikuj odpowiedzialnie (zdjęcie profilowe).
- Respektuj zasady grupy.
- Pamiętaj, w sieci nie jesteś anonimowy!
- Zanim zapytasz sprawdź na forum lub wyszukaj w Google.
Dla Rodziców
Drodzy Rodzice/Opiekunowie
Państwo są teraz najbliżej swojego dziecka. Dlatego prosimy, aby Państwo wspomogli swoje dziecko w organizacji czasu przeznaczonego na kształcenie na odległość. Prosimy pamiętać, że mogą się Państwo zwrócić do wychowawcy lub nauczyciela z danym problemem. Zrobimy wszystko, by go rozwiązać. Rodzice mogą kontaktować się z nauczycielami za pomocą poczty elektronicznej. Wszystkie adresy umieszczone są na stronie: http://sp12gdynia.pl/nauczyciele/
Prośba do Rodziców
Prosimy Państwa, aby:
- Dbali o obecność dziecka na zajęciach online oraz usprawiedliwiali jego nieobecności.
- Kontrolowali realizację prac zadawanych przez nauczycieli.
- Reagowali na każdą próbę nawiązania kontaktu ze strony nauczyciela, odpowiadali na maile dotyczące sytuacji dziecka. W klasach 1-3 wysyłali zdjęcia prac, o które prosi nauczyciel.
- Zadbali o przygotowanie dziecka do zajęć on-line (sprawny/ naładowany komputer/ laptop/ tablet/ smartfon wyposażony w słuchawki/ głośnik i mikrofon, zapewniony dostęp do internetu).
- W razie jakichkolwiek problemów ze sprzętem informowali nauczyciela o zaistniałych kłopotach, co pozwoli zorganizować sprzęt komputerowy ze szkoły (w miarę możliwości placówki).
- Zadbali, żeby w czasie lekcji dziecko nie jadło i nie piło, nie wychodziło do toalety oraz nie wykonywało czynności niezwiązanych z lekcją.
- Dbali o samodzielność dziecka poprzez nieuczestniczenie z nim w lekcjach, nie odrabiali za niego prac domowych i nie wypełniali kart pracy / kartkówek/ sprawdzianów itp.
- Drukowali/ przepisywali/ zaznaczali zadania przygotowane wcześniej przez wychowawcę, jeżeli dziecko w trakcie nauki na odległość korzysta z opieki
w świetlicy i nie ma możliwości udziału w zajęciach on-line. To pozwoli dziecku wykonać prace wspólnie z nauczycielem świetlicy. - Stosowali się do zapisów uwzględnionych w Statucie Szkoły wraz z Wewnątrzszkolnymi Zasadami Oceniania, które obowiązują również podczas nauki na odległość.