WSPÓŁPRACA – CZY WARTO SIĘ JEJ UCZYĆ?

20.10.21r. pedagog szkolna, pani Dorota Furgalska, przeprowadziła w klasie 6a warsztat dotyczący umiejętności współpracy.

Zajęcia rozpoczęły się od powiedzenia przez uczestników kilku zdań o sobie.
Inspiracją dla wypowiedzi uczniów były obrazki. To młodzież decydowała, czy udziela o sobie informacji  pogłębionej, czy skupia się na pierwszym skojarzeniu związanym z ilustracją. Wyrazem współpracy podczas tego ćwiczenia była gotowość do wysłuchania, uważność na drugą osobę. Wcale nie jest to takie łatwe, kiedy należy skupić się na wypowiedzi ponad dwudziestu osób.

Właściwą część zajęć stanowiło rozwiązanie zadania konstrukcyjnego w grupach. Zadanie polegało na zbudowaniu z otrzymanych nieoczywistych materiałów możliwie wysokiej i wytrzymałej konstrukcji.

Współpraca w tym działaniu polegała na  umiejętności wysłuchania nawzajem swoich pomysłów dotyczących rozwiązania, podziału zadań w grupie i w miarę równego zaangażowania wszystkich osób w pracę. Młodzież pracowała w ograniczonym czasie.

Dużo pozytywnych emocji dostarczył moment testowania wytrzymałości konstrukcji, kiedy to reprezentanci swoich grup układali na konstrukcjach plastikowego ludzika.

Młodzież potrafiła dokonać analizy swojej pracy, zauważyła, co sprzyja współpracy, a co ją zakłóca. Podczas podsumowania spotkania uczniowie potwierdzili, że współpracy warto się uczyć, bo po prostu przydaje się w życiu.

Galeria zdjęć

Post Author: Magdalena Gołyszny