PROJEKT EDUKACYJNY „JAK MÓWIĆ O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI?”

W ostatnim tygodniu października klasa 3a wzięła udział w kolejnym spotkaniu, na którym poruszony został temat niepełnosprawności ruchowej. Uczniowie zostali zapoznani z różnymi jej obliczami. Utrwalili nazewnictwo sprzętów takich jak: balkonik, kule, wózek elektryczny, wózek odpychany samodzielnie lub z pomocą opiekuna. Z pomocą krótkiego filmiku demonstracyjnego przekonali się również, że istnieje mnóstwo dziedzin sportowych, w których mogą brać udział osoby poruszające się na wózkach. Na podstawie zdjęć omawialiśmy miejsca przystosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową: toalety, miejsca w autobusie, wysuwane rampy, windy, koperty na parkingach, podjazdy oraz wiele innych. Podczas burzy mózgów wspólnie zastanawialiśmy się w jaki sposób możemy pomagać osobom mającym problem z poruszaniem się o własnych siłach. Z doświadczeń oraz opowieści dzieci wynika, iż zawsze są chętne do pomocy. Na koniec zajęć zadaniem uczniów było udekorowanie wózków inwalidzkich według własnego pomysłu.

Galeria zdjęć

Post Author: Magdalena Kandzora